Bejelentkezés

Username *
Password *
Remember Me
Muriwai Beach, Új-Zéland Muriwai Beach, Új-Zéland Your World © Minden jog fenntartva

AU - NZ - 4. rész - Auckland, Manly

Új-Zélandra este érkeztünk, és sajnos egy törött bőrönddel. Persze azonnal mentünk a reklamációhoz, miután észrevettük, hogy itt bizony baleset történt. Tipp: ha bármilyen kár történik a bőröndöddel, azt még ott a reptéren jelentsd be, és adnak róla egy igazolást. Ott felveszik az adatokat, felírják mennyi volt a bőrönd és vagy megjavítják, vagy kicserélik, ha szerencséd van.

A törött bőrönddel, ami szerencsére még használható, felvettük a bérautót és elkocsikáztunk a koppincs nevű Park Regisbe, a belvárosba. Persze parkolni nem lehet a hotel előtt csak két km-el arrébb, fekete pont. A szobánk leginkább úgy nézett ki, mint a koleszszobám, mielőtt felújították volna, az internet egy napra, 30 perc vagy 100 mgb ingyenes! Ez nevetséges mennyiség, szóval még egy fekete pont. Persze ha fizetsz, az sem működik, jó a system…na de mindegy is, csak egy éjszaka. Hajnali kettőkor sikerült is lefeküdnünk, másnap pedig kezdődött a bőrönd mizéria. Itt nem akarok nagyon belemenni, elmentünk egy helyre, ahol nem tudták kicserélni, aztán egy másikra, ahol ugyanaz a bőrönd duplája, mint otthon, tehát a pénz, amit adnak semmire nem elég, még egy kínai szar bőröndre sem. Úgy döntöttünk, hogy oké, akkor inkább kérjük a pénzt a számlára és vagy AU-ban vagy otthon (ha addig kibírja) veszünk egy másikat, és akkor talán nem leszünk mínuszban. Közben kiderült, hogy a férjem otthagyta a zakóját a Watsonsban a szekrényben. Ezúton figyelmeztetek mindenkit, hogy soha semmilyen körülmények között ne pakoljon be a szekrénybe egy hotelben! SOHA! :)

Szerencsére a zakó megvan, és úgy tűnik, át tudják küldetni egy Melbourne-i hotelbe, ahová következőre megyünk (update: átküldték, de már eljöttünk a hotelből, mindegy visszafelé meglesz, update 2: meglett). A bőröndöt megragasztottuk, és majd befóliáztatjuk a reptéren, szóval elvileg az is meg lesz oldva. Na de vissza, hogy hol is vagyunk. Otthagyva a feketepontos, koppincsneves Park Regist, átjöttünk a countrysidera, Manly-be egy kis Bed & Breakfast szállásra. (Bayview Manly B&B) Itt egy nagyon kedves néni fogadott minket, a házából kialakított szállással, kis welcome kosárral, benne chips, rágcsa, bor, camambert… Én már ettől készvoltam, annyira örültem. 3 szoba volt a vendégeknek kialakítva, mindegyikhez külön fürdőszoba tartozott. Este elmentünk vacsizni egy kis helyi étterembe a Jambalaya-ba, nagyon finom, lassan sült bordát ettem, házi BBQ szósszal (imádom a BBQ szószt, annyira, hogy saját receptem is van rá), viszont 1 órát kellett várni, igaz csúcsforgalomban, úgy tűnik, a helyiek szeretnek étterembe járni.

Azért jók ezek a B&B hotelek, mert mint a nevükben benne van, tartozik hozzá reggeli, ami Ausztráliában elég ritka. Másnap a bőséges reggeli után ellátogattunk a Shakespear parkba, megnéztük az Army bay-t és a Te Haruhi Bay-t, ott én kicsit kidőltem, nem ment már a séta, nézelődtem és ledőltem egy fa alá. Olyan jó, hogy itt a helyiek kimennek a családdal-barátokkal a szabadba sütögetnek, játszanak és beszélgetnek, ez a mentalitás nekem nagyon bejön. Hazaérve mind a ketten aludtunk 2-3 órát, mert már annyira fáradtak voltunk. Délután pedig nekiindultunk a másik oldal felé Muriwai beach-re. Ez egy feketehomokos strand, igazi szörfparadicsom. Fel lehet sétálni két kilátóhoz, ahonnan gyönyörűen rá lehet látni a hatalmas sziklákra, ahol több ezer madár fészkel! Sajnos már sötétedett, de azért még átsétáltunk (futottunk) a partra, ahol a szörfösök éppen befejezték a napi melót és jöttek ki a vízből. Ismét egy fantasztikus napon voltunk túl, Új-Zéland minden napra tartogatott meglepetéseket. Muriwai beachre mindenki kattanjon rá a google képkeresőjében, mert eszméletlen a látvány!

Vasárnap sem tétlenkedtünk, nekiindultunk egy kilátónak, ami hát nem szépítek eléggé fos csúnyácska volt. Ti point a neve, ezt senkinek sem ajánlom, csak időveszteség, viszont, ami utána jött az maga a paradicsom. A számunkra tökéletes strand, közepes hullámokkal, nagyon hosszú partszakasszal, puha homokkal, türkizkék tengerrel és ragyogó napsütéssel. Ezt a csodát úgy hívják Langs Beach, a német langsamról tudtam megjegyezni a nevét, ott valóban lelassult az idő, feküdtünk pár órát a strandon és úgy éreztem nagyon jó helyen vagyunk, ott ahol vagyunk. Aztán sajnos vissza kellett indulnunk a szállásunkra, mert nem akartunk sötétben hazaautókázni. Otthon, mármint a B&B-ben várt minket a Camambert és a borocska, egy maradék fél pizzával és a naplementével a teraszon.

Hétfőn beindult a munka a férjemnek, én meg ott lettem hagyva egy napra a néninél, legalábbis a cuccaim. A nagyját lecipeltem a tengerpartra és egész nap ott henyéltem, és megírtam az előző cikkeket. (most egy szállodai szobára várva a lobbyból pötyögök nektek) Délben felsétáltam a faluközpontba és elfogyasztottam a jól megérdemelt csirkés-gombás pie-omat, még nem is meséltem nektek a pie-ról, ez egy tipikus ausztrál (angol) étel, pite formájú és töltve van mindenféle hússal és/vagy zöldséggel. Nagyon finom, eddig ilyet csak itt ettem, tavaly kóstoltam meg először az A-Z Ausztrália bloggereivel, Andival és Zolival a Bondi Beachen, egy kultuszhelyen, a Harry's-ben. Délután csörgött a férjem, hogy nem hagy itt Manly-ben, mehetünk Aucklandbe a hotelünkbe, az Auckland Oaks-ba. A hotel teljesen korrekt volt, konyhával, íróasztallal és mosógéppel felszerelt kis szobát kaptunk. Este elmentünk sétálni, mert meg akartuk nézni a Lantern fesztivált, de sajnos pont egy nappal késtük le. Pont, ahogy a Foo Fighters koncertet Sydneyben, a White fesztivált, Moomba fesztivált és a Macy Grey koncertet Melbournben. Hát ez van, legközelebb okosabban szervezünk. Megvacsoráztunk a kikötőben egy görög étteremben és csomagolás után bedőltünk hullafáradtan az ágyba.

Másnap 5:30-as kelés és irány Melbourne!

Gubacsi Judit

Kedves Látogató,
köszönöm, hogy itt vagy, ha bármilyen kérdésed van emailben felteheted!