Bejelentkezés

Remember Me
Maldív szigetek Maldív szigetek Your World © Minden jog fenntartva

Álomnászút a Maldív szigeteken

A fantasztikus lánykérés után nem gondoltuk, hogy jöhet még jobb, de mégis! Még meg sem volt az esküvő de nekünk már ott lapult a repjegyünk a Maldív-szigetekre. Annyira vártuk már hónapokon keresztül, hogy szinte el is felejtettük mire oda jutottunk, hogy indulunk. A férjem sok utazásának köszönhetően a pontjaiból meg tudtuk venni a repülőjegyeinket, így csak az illetéket kellett fizetnünk és ugyanígy jártunk el a hotelünkkel is. Jók ezek a törzsutas rendszerek ha az ember sokat utazik, de azért erre 3 évig gyűjtött. :)

Január 2-án indult a gépünk Budapestről, az Austrian-nel Bécsen keresztül. Az út Bécsig fél óra, utána Bécs-Malé 9 óra. (mit nekünk már 9 óra a 30 után) Szerencsére nem ült mellettünk senki, úgyhogy nyugodt, alvással teli utunk volt. Mire odaértünk, kellemesen elfáradtunk, de a meleg és a tüzkizkék víz kárpótolt minket mindenért. A hotel intézte a traszfert a reptér és a sziget között és már vittek is minket a hajóhoz. A Maldívokon kétféleképpen lehet közlekedni, hajóval és hidroplánnal, a mi szigetünk nagyon közel volt kb 8-10 percre, úgyhogy mi hajókáztunk. Így is a hajóút fejenként 100$, el sem tudjuk képzelni, hogy a hidroplán mennyi, kihasználják, hogy rengeteg a turista arrafelé.

A Furanafushi nevezetű szigeten, a Sheraton Full Moon Resort & Spa-ban volt az ideiglenes otthonunk két hétig. Érdemes rákattanni a képekre, gyönyörű hotel és fantasztikus ellátásban részesültünk. (Ez köszönhető egyrészt a klubtagságnak is) Ahogy megérkeztünk elvittek minket a Sheraton Clubba, ahol a prefered guest-eket fogadják, ott gyorsan becsekkoltunk és már vittek is a kis golfkocsival a házunk felé. A Maldívokon általában egy sziget - egy hotel, nem volt ez másként ezen a szigeten sem. A szigetünk kb 1 km hosszú és 10-300 m széles lehetett és telis-tele volt szebbnél szebb virágokkal, növényekkel, és különféle házakkal, szobákkal, villákkal.

Mi egy cottage szobát kaptunk, ami közvetlenül a tengerpartra nézett, hatalmas ággyal, szabadtéri tusolóval, terasszal. Ezen kívül volt még deluxe room (sima szoba), water bungalow (vízi bungalow), water villa (vízi villa) és ocean pool villa (parti villa, medencével), ezekről itt találtok képeket. Mi tökéletesen meg voltunk elégedve a szobánkkal, különösen tetszett a nyitott fürdőszoba és a közeli part. Egy hibája volt, hogy pont fölöttünk volt egy hatalmas fa, olyan gyümölccsel, amit a denevérek eszegettek, és egész éjszaka azon tanyáztak és szexeltek, úgyhogy másnap reggel átkértük magunkat egy másik Cottage roomba, ami még jobb volt, világosabb, csendesebb és még közelebb a parthoz.

Indulás előtt tartottam attól, hogy mit fogunk mi csinálni egy kis mini szigeten, különösen a férjem, mert én jól elvagyok egy napágyon egy könyvvel egész héten, de ő nem az a típus. Szerencsére minden napra sikerült beterveznünk egy-egy izgalmas programot és mindig találtunk valami újdonságot a szigeten. Első nap csak simán snorkelingeztünk, picit el voltunk keseredve a halak mennyiségétől, mert sokkal többre számítottunk, de aztán szépen lassan felfedeztük azokat a helyeket, ahol a halak tanyáznak. Először, amikor bementünk a vízbe, észrevettük, hogy 2-3 cápa köröz körülöttünk, gyorsan ki is szaladtunk. A helyiek aztán megnyugtattak minket, hogy ezek korallcápák (babyshark) és egyáltalán nem veszélyesek. Később már mi köröztünk körülöttük! Ezen kívül láttunk kétféle ráját, kicsi szürkéket és nagy feketéket, rengeteg halat, murénát, tonhalat és a többinek sajnos nem tudom a nevét, volt a csíkos, a neon, a vitorlás, a furulya, a pufi gömbhal meg a bamba fogas, legalábbis mi így neveztük el őket. :)

A 2004-es cunami sajnos elért a Maldív-szigetekig is és a mi szigetünkön ezért volt egy picit szerényebb a korall és halfelhozatal, de szerencsére lassan, de biztosan épül vissza a korall. Gondolom a vízi bungalowk sem segítettek a koralloknak, hiszen, ahhoz, hogy azokat meg tudják építeni, le kell tarolni a korallokat, és valóban kevés élőt láttunk a bungalowk közelében, kivéve az újonnan megtelepülőket a cölöpökön. A másik nagy veszélye a szigeteknek a globális felmelegedés, ugyanis ha a tengerszint megemelkedik, akkor ez az ország úgy, ahogy van el fog tűnni, mert az ország nagy része a tengerszint felett 1 méterrel helyezkedik el. A Maldív-szigetekről bővebben itt olvashattok egy jó kis összefoglalót.

Mint már írtam, minden napra jutott program, úgy mint a jet-ski, snorkeling másik szigeteken, parasailing, búvárkodás (ezt csak a férjem vállalta be), cápaetetés minden este, vacsora a Clubban, medencézés, séta a parton a holdfényben, mangojuice a bárban, csillagnézés, delfinles a naplementében, vacsora a parton a homokban és snorkeling minden nap. Egy nap sem telt el úgy, hogy unatkoztunk volna, hiszen egy gyönyörű helyen szerintem nem is lehet unatkozni. Harmadik nap volt egy kis törés, ugyanis elromlott a vízalatti fényképezőnk (beázott...) és picit elkeseredtünk, hogy nem tudunk majd fényképeket és videót készíteni a víz alatt. De ezt is megoldották a hotelben, intéztek nekünk egy embert, aki elkísért Maléba egy fotósboltba, ahol ugyanannyiért vehettünk egy fényképezőt, mint itthon, emellett elvitt a főváros halpiacára, gyümölcspiacára és egy kis sétára a városban. Így még jól is jártunk, mert ha mindez nincs, mi sem megyünk a fővárosba. Így meg volt egy VIP túránk és csodajó vízalatti videóink/fényképeink lettek.

A legnagyobb élmény a nyaralás során a delfinles volt. Annyira jó érzés volt látni a szabadon élő delfincsaládot, akik ugrándoztak ki a vízből a saját maguk és a mi szórakoztatásunkra, betanítás és jutalomfalat nélkül. Én még soha nem láttam ilyet. Najó a Jet-ski se volt semmi és a parasailing, még ezeken sem ültem soha, úgyhogy a nászutunk nagyon emlékezetes marad, mert egy csomó új dolgot próbáltunk ki. Ráadásként utolsó este meghívtak minket a clubba egy koktélestre és a hoteligazgató egyszercsak felkiáltott, hogy nézzétek delfinek! És valóban ott ugrándoztak pár méterre tőlünk. Szerintem elköszöntek. :) Ja, és utolsó éjszakára áttettek minket egy vízi bungalowba, egész éjszaka nyitott ajtónál aludtunk és reggel korán felkeltünk, hogy kiélvezhessük az utolsó pillanatokat.

Tapasztalatok az út során:

Imádom a delfineket
Rájöttem, hogy télen sokkal jobb nyaralni, mint nyáron, mert nagyon jó kis feltöltődés ez az otthoni hideg alatt. Írom mindezt Melbourneből, ahol éppen nyár van :D
Az ismerőseim fele letörölt/letiltott ez alatt az időszak alatt, a felháborító képek miatt ;)
A Maldív-szigetekre egy életben legalább egyszer el kell menni, mert a legszebb, amit valaha láttam (najó Mauritiussal vetélkedik), aki fehér homokot és türkiz tengert akar látni, az azonnal foglalja le a repjegyet!
A cápákat, ha cápicskunak hívjuk, akkor nem félünk tőle annyira :D
A ráják tök közel jönnek és tőlük sem kell félni
Imádom a cuki kis színes, kíváncsi halakat, akik kajának nézik a kezed
Legközelebb megtanulok én is búvárkodni
Ha ebben az életben még eljutunk oda újra, akkor előre megnézzük, hogy hol a legtöbb korall, és oda foglalunk szállást

Képgaléria

Gubacsi Judit

Kedves Látogató,
köszönöm, hogy itt vagy, ha bármilyen kérdésed van emailben felteheted!