Bejelentkezés

Remember Me
Prága 2012 Prága 2012 Minden jog fenntartva © Your World

Prága 2012

Szerdán reggel elindultunk egy kiskerülővel, az 5 órás útból csináltunk 8-at. Nagyon fáradtak voltunk, de Prága elfeledtetett velünk minden bajt. Becsekkoltunk a hotelbe (Best Western Hotel Kampa ****), melynek elég különleges stílusa volt, leginkább lovagkorinak mondanám. Minden falat egy-egy páncél támasztott.

A recepción kaptunk egy térképet és elindultunk egy kis esti sétára. Szerencsére a szállásunk a régi városrészben volt, nem kellett sokat menni, hogy lássunk is valamit. Rögtön a Károly- híddal kezdtük, nem voltak sokan az utcákon. A híd gyönyörűen ki van világítva és 30 szobor is megcsodálható rajta. A híd két végén egy-egy torony áll, amit természetesen lefényképeztem, mint egy jó turista.

Elsétáltunk az óvárosi térre, itt már több ember nézelődött, de ez egyáltalán nem volt zavaró. A tér egyik legszebb részlete a csillagászati óra, amit sajnos egyszer sem hallottunk zenélni (majd legközelebb). Este még elmentünk a lőportoronyig, ami nagyon közel van a főtérhez. Ezután fáradtan hazafelé vettük az irányt.

Másnap (csütörtök) reggeli után elindultam egyedül felfedezni a várost, egy térképpel és egy fényképezőgéppel. Rengeteg látnivaló maradt még, többek között felmentem a várba, és az összes templomhoz, ami a térképemen be volt jelölve. Átsétáltam egy hídon és ismét a főtéren kötöttem ki, ahol valamilyen fesztivál lehetett, mert isteni ételeket sütöttek/főztek. 3-4 óra séta után a Károly hídon keresztül elindultam a szállodába.

Pénteken délután elhatároztam, hogy most teljesen más felé indulok el. Körülbelül 2 órán keresztül el is hittem, hogy ellentétes irányban vagyok és sehogyan sem találtam meg az utcákat a térképemen, mikor rájöttem, hogy valamit nagyon elnéztem. De egyáltalán nem bántam meg, annyira jó dolgokat láttam. Prága tele van szobrokkal, olyan utcákban amikben nem is gondolná az ember. Az eltévedés volt a legjobb, ami történhetett, mert megtaláltam a Vencel-teret is. Miután ráeszméltem, hogy hol is járok,már későre járt ezért elindultam visszafelé. Aznap is megtettem jó néhány km-t.

Később még tettünk egy kisebb sétát a városban, beültünk egy hangulatos kis bárba, és koktéllal zártuk az estét. Elhatároztuk, hogy másnap délben a főtéren fogunk ebédelni cseh specialitást.

Szombaton reggel összecsomagoltunk és elhagytuk a szobát, még nem szándékoztunk hazamenni. Elmentünk a Petrin torony felé, én már nem tudtam felsétálni, mert a lábaim megadták magukat. Helyette a lenti szobrokat csodáltam/fotóztam. Délben, ahogy azt elhatároztuk a főtéren kötöttünk ki, ahol rengetegen voltak, egész ott tartózkodásom során nem találkoztam annyi emberrel. Megkóstoltuk a friss helyi ételeket, vettünk egy jó nagy adag gumicukrot, és beültünk a häagen dazsba egy kávéra.

Összességében Prága nagyon elnyerte a tetszésemet, szívesen visszamennék bármikor.  Főleg a régi városrészbe. Az új városrészben nem is jártam, ahol vége szakadt a macskaköves utcáknak ott már vissza is fordultam. Minden nagyon a turistákra van kitalálva. A kis sikátorok és utcák tele vannak hangulatos bárokkal, és ajándékboltokkal. Az étel-ital úgy vettük észre olcsóbb, mint Budapesten, itt a főtéren sem húzzák le az embert, ha megéhezik. A turistákkal tömött helyeken érdemes figyelni az értékeinkre, mert elég sok a magában kószáló, ezt-azt kínáló ember. Ezzel egyenes arányban van a rendőrök száma is. Prágában úgy láttam jó a tömegközlekedés, a térképem is mutatta, hogy hova, mivel tudok eljutni, de én inkább a gyaloglást választottam, amit nem is bántam meg.

Gubacsi Judit

Kedves Látogató,
köszönöm, hogy itt vagy, ha bármilyen kérdésed van emailben felteheted!