Bejelentkezés

Username *
Password *
Remember Me
Hollywood felirat L.A-ben Hollywood felirat L.A-ben Your World © Minden jog fenntartva

Amerikai utazásunk - Los Angeles

Hajnalban indultunk L. A.-be és a fantasztikus szervezésnek köszönhetően nyertünk egy fél napot ezzel.  JFK várója nagyon-nagyon-nagyon király, az utazók ipadeken szórakoztathatják magukat, amíg el nem indul a repülő. A Delta Airlines-sal repültünk turista osztályon.  Nem késtünk egy percet sem, és kényelmesen 6 órát utaztunk. Filmezésért fizetni kellett, úgyhogy csak nézelődtünk ki az ablakon, meg zenét hallgattunk. Pont a későbbi úti célunk, a Grand Canyon felett repültünk el.

Indulás előtt:

Érdemes autót bérelni, mert Los Angelesben hatalmasak a távolságok és a tömegközlekedés elvileg jó, de nekünk nem volt annyi utazásra szánt időnk. Mi egy hétre béreltünk egy Chevrolet Camaro Cabriot. A bérlés nem olyan drága, és a benzin is fele annyi, mint itthon, úgyhogy mindenképpen megérte. Ráadásul azért elég jó kis autónk volt. (a baloldali a miénk)

GPS mindenképpen kell, lehetőleg amerikai térképpel. Mi kaptunk egyet kölcsönbe, de egyébként az sem drága kint. GPS nélkül őrültség elindulni L.A. autópályáin, bár elég jól ki van táblázva minden, én néha a GPS alapján se tudtam volna merre kell menni, annyi lehetőség van jobbra kanyarodni.

A Delta Airlines-nál fizetni kell a nagy bőröndért, ezért mi csak két kabin méretűt vittünk, itt figyelni kellett nagyon, mit teszünk a csomagba.

A parkolásért mindenhol fizetni kell, nem is keveset, hotelnél 5000 Ft/éjszaka, máshol a városban 2000 körül egy alkalomra. Elkérik rendesen az árát.

A reptérből egyenesen az autóbérlőhöz mentünk (buszok visznek oda), körülbelül 5 percre van. A hotelünk is a reptér mellett volt, így gyorsan lepakoltuk a kis bőröndjeinket. (egyet otthagytunk NY-ban) Ezután indultunk felfedezni Hollywood-ot. Sétáltunk a csillagokon, és felmentünk a Hollywood felirathoz. Na ez egy jó órás túra volt hegynek fel, és közben még le is égtünk. De legalább láttuk a feliratot hátulról. Egyébként szép volt a kilátás.

Nekem itt volt az első meglepetésem, láttam, hogy az emberek be vannak öltözve a 35 fokban pulcsiba, csizmába, de gondoltam szeptember van, ez itt már télnek számít, én meg majd megsültem a kis sortomban meg pólómban.  Na de este rájöttem ám, hogy milyen nagy hibát követtem el, ahogy ment le a nap úgy hűlt a levegő percről percre egészen 17-18 fokig. Itt már nem éreztem azt, hogy milyen jó is a Cabrio. Az ülésfűtés ki lett használva! Este még elkocsikáztunk Beverly Hills felé a Sunseten. Ott aztán vannak házak! Mindet megnéztem volna belülről, meg a garázsát, hogy milyen autók is állnak ott…

Másnap elég borongós volt az idő, de amúgy is a Universal Studios volt betervezve. Aznap reggel néztük meg a belépő árakat, meg a nyitva tartást, így utólag előbb kellett volna elindulnunk. 11-kor nyitott és 6-kor már zárt, mi délre értünk oda kb, de a sok sorban állás miatt alig jutott időnk végignézni a dolgokat. Na de itt olyan élményekkel gazdagodtunk, hogy azt nemhogy leírni, de elmondani sem tudom. Aki LA-ben van és kihagyja a Universal-t az a legnagyobb hiba, amit csak el tud követni. Én amúgy is visszafejlődök az ilyen helyeken egy 12 éves szintjére, de ami itt fogadott az fantasztikus volt. És ami a legjobb az egészben az a szervezés. Hiába álltunk sorba 1-2 órát, azért, hogy szórakozzunk 5-10 percet, nem lehetett észrevenni, mert úgy vannak megoldva a sorok, hogy folyamatosan halad, és annyira megéri mindenért sorban állni, hogy el is felejtjük a végén. Ide még visszamennék nagyon, akár több napra is, akinek van ideje vegye meg a kétnapos jegyet, ugyanannyiba kerül mint az egynapos. (Alsó kép egy szülifeli ház)

Másnap Venturán volt szállásunk foglalva, ahova Venice Beachen, Santa Monican és Malibun át vezetett az út, végig az óceánparton. A parkolásért természetesen fizetni kellett mindenütt, ahol megálltunk. Venice Beachen reggeliztünk, nem volt valami jó idő, azért pár elvetemült szörfös bement a vízbe. Itt tényleg, mint a filmekben futnak, bicikliznek, görkoriznak az emberek a part mentén. Santa Monican is megálltunk egy sétára, ahol a 66-os út véget ér. Malibu elég hosszú és alig látni az óceánt úgy be van építve, le se lehet nagyon menni a partszakaszra csak pár helyen. Azért is fizetni kellett 10 dollárt, hogy lesétáljunk a partra, és szétnézzünk. Itthon olvastam, hogy a házakhoz tartozó strandok magánstrandok és csak ott szabad sétálni, ahol a víz mossa a partot. Tehát ahol vizes a homok ott lehet menni, ahol meg száraz ott már nem. De mikor mi voltunk olyan kevesen voltak, hogy simán mehettünk a száraz részen is. Nekem Venice és Santa Monica sokkal jobban tetszett.

A rossz idő miatt, beiktattunk egy shopping túrát Camarilloban egy hatalmas Outletben. Csak azokba a boltokba mentünk be, amiknek ismertük a nevét, de így is eltelt az egész nap. Ez az Outlet akkora, mint egy kisebb város, csak házak helyett üzletekkel. Sikerült itt is még egy cipőt vennem, meg már kellett egy bőrönd a cuccoknak, hogy visszafelé ne szatyrokkal jöjjünk. Ahhoz képest, hogy miket hallottunk itthon, mennyire olcsóak kint a dolgok, ez szerintem nem így van. Csak az a viszonylag olcsó, ami itthon nagyon drága, ilyen pl: Hilfiger, Guess, Crocs.. Meg elvileg oda is akkor érdemes menni, mikor leárazások vannak. (mi pont nem akkor mentünk)

Estére értünk Venturába fáradtan, de a hotelünk feledtetett mindent. Nagyon kedves személyzet fogadott, és éjszakai fürdőzést tartottunk a kinti medencében és jacuzziban.

Másnap indultunk vissza Los Angelesbe, mert vettünk előre jegyet az Aquarium of the Pacific-be Long Beachen, és este ott aludtunk vele szemben a Queen Maryn. Zárás előtt egy órával értünk oda a dugók miatt, de azért volt elég időnk végignézni az egészet. Ezután átkocsikáztunk a hajónkhoz, ahol az éjszakát töltöttük. Aki ott alszik egy éjszakát, bejárhatja az egész hajót, úgy is tettünk. Végigjártuk éjszaka és nappal is. Reggel pedig indultunk Nevadába, hogy lássuk a csodás Las Vegast. Vegas után a Grand Canyont néztük meg, ezután visszatértünk LA-be és maradt egy napunk strandolásra, amit Santa Monicán töltöttünk el.

Gubacsi Judit

Kedves Látogató,
köszönöm, hogy itt vagy, ha bármilyen kérdésed van emailben felteheted!