Bejelentkezés

Username *
Password *
Remember Me
Mókus a Central Parkban Mókus a Central Parkban Your World © Minden jog fenntartva

Amerikai utazásunk - New York

2011-es Amerikai utazásunk - New York

Még jó, hogy Londonban 5 óra volt az átszállásra, mert már reggel 2 óra késéssel indult a repülő Budapestről. Szerencsére nem kellett aggódnunk, beültünk a business váróba és nyomtam magamba a túró rudikat. :) Londonba 3 órás volt az út, simán elvoltunk, gyorsan eltelt. Ott is nagy nehezen megtaláltuk a várónkat és teleettem magam indiai kajával, meg chipsel. (elég "haspók" vagyok) Sajnos a New York-i járat is késett, valami idióták miatt, akik az előző gépre nem voltak hajlandóak felszállni. A repülés kb 6 óra volt, filmeztünk végig, semmit sem aludtam. Meghalt a kis monitorom, na ott volt egy kisebb hiszti, de amúgy rendben lezajlott az utazás.

Az időeltolódás miatt reggel indultunk és délután 6 körül értünk a JFK-re. (A Cheeseburger napján) Elég hosszadalmas sorállás után végre levették az ujjlenyomatokat és Welcome in the USA. Nem nagyon néztek semmi papírt se, pedig volt egy kék meg egy piros mappánk, amiben benne volt minden adat az utazásunkról. (nem kispályáztunk)

Amit előre érdemes: repülőjegyet időben megvenni, szállásokat lefoglalni, egyeztetni, hogy megyünk, megtervezni a napi néznivalót (ez volt az én feladatom), nekünk szerencsére volt egy taxisunk, aki limóval jött elénk, (jó kis meglepi volt), nem kellett taxira várnunk, sem buszozni. Taxi ár: 60, busz fejenként 19 dolcsi. Taxis kb 1 óra alatt bevisz a városba. New York City Pass-t venni, ha 2-nél több látnivalót megnézünk. 79 dolcsi fejenként. Mi a 6-ból 4-et felhasználtunk. Autót bérelni előre. (LA-ben például, mert ott alig van tömegközlekedés)

New Yorkban első két nap kipróbáltuk a 48 órás Hop on hop of buszt, amit ezután csak hiphop busznak fogok hívni. Tehát a hiphop busz elvisz mindenhova, egyszer kell csak megvenni a jegyet és annyiszor utazol rajta amennyiszer akarsz, rengeteg energiát megspórolsz vele és közvetlenül letesz a látnivalóknál. Akinek kevés ideje van, annak tökéletesen megéri. 4 túrája van, de úgy variálja az ember, ahogy akarja, mi 3at próbáltunk ki a Downtown, Uptown (Harlem), Brooklyn túrát, és még lett volna az éjszakai, de mi arra már hullák lettünk volna. Egy utcai piros ruhástól vettük a jegyet 80-90 dollár volt a két napra kettőnkre.

Első két nap tehát megnéztük az igazi turistás látnivalók 50%-át. Utána a City Pass segítségével a többit. Harmadik nap részt vettünk egy Circle Line túrán, ami komppal elvisz a szabadság szobor felé, itt is több fajtából választhatunk, de mi nem akartunk leszállni a szigeten. Ez is 2 órás volt kb. Felmentünk az Empire State Buildingbe éjszaka, szerintem éjszaka éri meg a legjobban, lehetett volna ráfizetni és a 82-nél tovább menni, de fölösleges lett volna, innen is mindent látni. Elmentünk a MOMA-ba és a Guggenheimbe. Mivel a Times Square-en laktunk, gyalog mentünk mindkettőbe. A Guggenheimbe a Central Parkon keresztül sétáltunk, erre rá kell szánni egy fél napot legalább.

Negyedik, ötödik nap. Mivel nem sok időnk volt a Rockefeller Centert csak kívülről néztük meg, és kimaradt a Metropolitan és a National History múzeum, amiket azért nagyon sajnáltunk, de így is szerintem túlteljesítettünk. Utazás előtt olvasgattam blogokat és írták, hogy uhh minden nap korán kelés, hát ez nálunk nem fordult elő egyszer sem, 9 előtt nem keltünk fel, de fölösleges is lett volna, mert úgy sincs nyitva semmi. Nálam a nap legfontosabb része, ha normális ételt akar enni az ember, annak el is kérik az árát, egyik reggel sikerült beleszaladni egy 5000 ft-os reggelibe egy főre. (kávé, szendvics, narancslé). A Subway-től már hányingerem volt a végén, minden sarkon van egy, nem akarok egy ideig Subwayben enni. Ja és ez volt a legolcsóbb.

Egyébként enni szinte mindig gyorskaját ettünk, kipróbáltuk az összes amerikai fastfoodost. Az utcai hot-dog nagyon finom, és olcsó is, és van több fajta étel, amit ott helyben sütnek. Nem tudom, hogy mennyire higiénikus a dolog, de semmi bajom nem lett tőle. Ha már ott van az ember, akkor szerintem ki kell próbálni. Megkóstoltuk az eredeti New Yorki sajttortát is, ami nekem nem ízlett, meg se bírtam enni. Amire még figyelni kell, hogyha az ember vásárol, az adót nem írják hozzá az árhoz, az mindig a kasszánál derül ki, hogy kicsit több, érdemes azt is beleszámolni.

Mindenhova gyalog mentünk, vagy a hiphop busszal, még Downtownba is, így lehet igazán megismerni a várost. A metró aluljáróba egyszer lenéztünk, hogy mégis hogy néz ki, de nem metróztunk. Egyszer taxiztunk, de nem volt valami olcsó, mondjuk átszeltük fél Manhattant.

Az időjárás körülbelül olyan volt mint itthon, néha szemerkélt az eső, ilyenkor az összes lányon gumicsizma volt, éjszakára nem nagyon hűlt le a levegő, és elég párás is volt. A klímát nagyon kedvelik mindenhol, rétegesen kell öltözködni.

Tapasztalatok:

Itt már rájöttek, hogy ha a WC alacsonyabban van, nem pisilik le olyan sokan

Soha ne kérj egész adagot, mert nem bírod megenni

Gyalog csak akkor indulj el, ha extra-fullos kényelmes cipőd van

Simán átmehetsz a zebrán, ha piros van, sőt ha nem mész, átvisz a tömeg (figyelj, hogy nem jön kamion)

A rendőröket le se sz****k, kivéve, ha fegyvert fognak

Ne menj New Yorkba, ha Obama is ott van

Ne egyél a Times Square közelében, mert csődbe mész

Ha nem akarsz vásárolni, ne menj be a Macy’s-be és a Bloomingdale’s-be, sőt a közelébe se a Fifth Avenue-nak

Üres bőrönddel menj, hogy a megvásárolt cipők beférjenek hazafelé

Este mindenképpen látogass el egy rooftop bárba!

Folyt köv. Los Angeles

Gubacsi Judit

Kedves Látogató,
köszönöm, hogy itt vagy, ha bármilyen kérdésed van emailben felteheted!